Hunter Douglas heeft in het eerste kwartaal dankzij wereldwijd aantrekkende verkopen betere resultaten geboekt dan een jaar eerder. Dat meldde de producent van raambekleding dinsdag.

Het bedrijf achter de jaloezieën van Luxaflex zag de omzet vorig kwartaal met ruim 4 procent stijgen tot 605,6 miljoen dollar (440 miljoen euro). Het resultaat voor rente, belasting en afschrijvingen (ebitda) ging met ruim 15 procent omhoog tot 39,7 miljoen dollar, terwijl de nettowinst met 10,6 miljoen dollar een fractie hoger was dan in de eerste 3 maanden van 2013.

Het bedrijf zag de verkopen in alle regio’s aantrekken. Negatieve wisselkoersen drukten de totale omzet daarbij met 1 procent. Hunter Douglas gaf verder aan te rekenen op een verbetering van het economisch klimaat in de Verenigde Staten en Azië. In Latijns-Amerika wordt een stabiel klimaat voorzien, terwijl de omstandigheden in Europa moeilijk blijven, zolang het consumentenvertrouwen en de huizenmarkt niet is hersteld.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl